پایان بیست و پنجمین کنگره بین‌المللی رویان/ معرفی برگزیدگان

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه رویان، در مراسم بیست و پنجمین کنگره بین‌المللی رویان که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی رییس فرهنگستان علوم،  دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و دکتر اسلام پناه رییس سازمان ملی استاندارد ایران در روز چهارشنبه ۷ شهریورماه در محل مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، از برگزیدگان این کنگره و ۱۱ شرکت دانش بنیان حامی این کنگره تقدیر بعمل آمد.
در این مراسم ندا علی محمدی؛ حسین فلاح محمدی؛ شیرین حکمتی؛ لیلا راشکی؛ سمیه ترابی؛ شیرین دهقان و فتانه خواجه حسینی به عنوان هفت برنده علمی این کنگره معرفی شدند.
در ابتدای این مراسم دکتر عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان با بیان اینکه زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی در زمان حیاتشان عامل روحیه‌بخشی به همکارانش بود امروز هم نام و یاد ایشان موجب حرکت و تلاش است و خداوند به خاطر نیت خیر ایشان نام و نشان ایشان را برکت داده است گفت: رویان پرتلاش و پرامید راه خود را ادامه می‌دهد و امیدواریم اهداف دکتر کاظمی آشتیانی از تأسیس رویان تحقق پیدا کند.
دکتر مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی نیز با بیان اینکه تبدیل دانش به فناوری و خدمات تشخیصی درمانی هدف غایی فعالیت‌های علمی جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی و زیست‌شناسی است عنوان کرد: هدف این نهاد تبدیل شدن به یکی از زیست بوم‌های نوآوری نخبگان ایرانی،   کارآفرینی و امیدآفرینی بین پژوهشگران جوان کشور است.
گفتنی است، در این رویداد علمی، ۳۳ دانشمند و پژوهشگر بین‌المللی از کشورهای آمریکا، انگلستان، آلمان، اتریش، ایتالیا، بلژیک، ترکیه، چین، روسیه، ژاپن، سوئد، سوئیس، قطر و هند و... سخنرانی کردند. سخنرانی‌ها و مباحث کارگاه‌های تخصصی دو کنگره بین‌المللی پزشکی تولید مثل و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به زبان انگلیسی و سمینار پرستاری و مامایی به زبان فارسی ارائه شد.
بیست و پنجمین کنگره و جشنواره بین‌المللی رویان (بیست و پنجمین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل رویان؛ بیستمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی رویان؛ و نوزدهمین سمینار پرستاری و مامایی) به مدت سه روز از تاریخ هفتم تا نهم شهریورماه سال ۱۴۰۳ (چهارشنبه تا جمعه) با حضور دانشمندان داخلی و خارجی و با استقبال بی نظیر اساتید، دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه زیست پزشکی در سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد و در حاشیه برگزاری این کنگره‌های تخصصی، کارگاه‌های جنب کنگره و نمایشگاهی با حضور نمایندگان بیش از ۳۰ شرکت دارویی و تجهیزات پزشکی برپا شد.
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
goup